(zweeds schoon) Anna Ternheim “Seperation road”


Anna Ternheim verbaasde een ieder een jaar geleden met haar debuut album "Somebody outside". Ik kleine kring buiten Zweden werd dit album bejubeld. Toen ik zelf vorig jaar in Zweden was heb ik het daar dan ook meegenomen.
Bij het beluisteren van dit nieuwe werk onder de titel "Separation road" doet de herinnering aan de prachtige vergezichten in het midden (beetje noorden) van Zweden me de dagen daar herbeleven. Anna Ternheim weet met haar intieme liedjes te betoveren. Net zo’n betovering als de uitgestrektheid van de bossen en meren in haar geboorteland. De productie van haar album is ‘open’ en dat doet de sfeer van Zweden prima aansluiten bij mijn herinnering. Ik denk dat het voor iedereen die niet Zweden geweest is een zelfde ruimtelijke ervaring moet zijn om naar haar prachtige popliedjes te luisteren. (maar dat kan ik zelf natuurlijk niet meer beoordelen, hoor ik graag terug van de lezer)
Dat Anna Ternheim ook buit Zweden gehoord dient te worden moge duidelijk zijn. We hebben hier te maken met een talent dat niet alleen wonderschone liedjes schrijft maar ook met haar stem en muziek een sfeer weet te zetten die een zekere diepgang verbergt. Haar liedjes kiezen niet altijd de makkelijke weg: je moet het vaker horen om de schoonheid geheel blootgelegd te krijgen. Een echt groeibriljantje!
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

