(Folk+Jazz+Cocorosie) Hanne Hukkelberg “Rykestrasse 68”


Hanne Hukkelberg is niet helemaal nieuw! Maar voor mij wel dus. Dit album is haar tweede "boreling", maar die mag er wel zijn. Het maakt me benieuwd naar haar eerste album.
Rykestrasse 68 doet aan van alles en nog wat denken maar heeft toch een heel eigen geluid. Een geluid dat doet vermoeden dat we nog veel van Hanne gaan horen (hopelijk). Haar invloeden zijn velerlei. Ik hoor folk, jazz, pop en de invloed van een band als Cocorosie. Als ‘instrumenten’ wordt het rinkelen van flessen ingezet en het typen op een typemachine.
Nu niet denken..maar dat is toch niets. Het is prachtig. Ik hoor ook wat van de oudere Björk. En dat maakt het allemaal erg interressant.
Voor mij is Hanne een ontdekking! Met dank aan het muziekblad Heaven (www.heaven.be
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

