(Jenny Lewis +) Rilo Kiley “Under the blacklight”


Rilo Kiley heeft een "voorvrouwe" die vorig jaar vriend en vijand verraste met een prachtige ‘solo’ plaat (zie mijn weblog) voor een recentie van deze prachtige plaat.
Met "Under the blacklight" brengen ze een van de beste pop-albums van 2007. Uiteraard hoor je het prachtige stemgeluid van Jenny Lewis. Maar ik hoor invloeden langskomen van het Big Country (het heerlijke gitaargeluid), Dexy’s Midnight Runners (kopergeluid), Human League (keyboard geluid), LL Cool J (intro orgeltje), Prince (het onder je huidkruop geluid) en gooi ditt allemaal bij elkaar en je krijgt een wervelend album van Rilo Kiley. Even wat prijsnummers van dit nog geen veertig minuten duurderende juweeltje: ‘Under the blacklight’ is terrecht het titelnummer met het blij vlagen bombastische geluid, ’15’ is een heerlijk nummer over een meisje van 15 dat zo rjip is als een perzik, met ‘Dejalo’ komen er zelfs wat Spaanse klanken in deze pure pop voorbij.
Het intro van ‘Silver Lining’ doet me aan een oud liedje denken, maar ik weet niet aan welk (wie het weet mag het zeggen, graag reactie). Als het me te binnen schiet zal ik het aanvullen.
Verder: vooral veel genieten van dit prachtige pop-album. Zo worden ze maar zelden gemaakt!
Voor meer informatie: http://www.rilokiley.com/ (hier kun je zeer voordelig dit album kopen) 
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

