Jaarlijstjes tijd……ik werk eraan


Het jaar loopt tegen zijn eindje. Dus is het tijd om muzikaal de balans op te maken. Natuurlijk werk ik aan het felbegeerde lijstje. Maar dat is nog een lastig klusje. De TOP10 is al klaar en is ingeleverd bij 8WEEKLY. Daarvan zijn drie titels in de lijst van de muziekredactie terecht gekomen. Alt-J, Blaudzun en Phantom Limb konden gelukkig ook de andere redactieleden niet omheen. De tekst die je bij die songs kan lezen is grotendeels van mijn motivatie afkomstig.
Pinback_InformationRetrievedTja, maar waar staan deze platen in mijn TOP10? En wat staat er nog meer in de lijst? Dat is nog even geduld hebben.
Ondertussen even de TOP2000 ontvlucht en luisteren naar het vijfde album van Pinback “Information Retrieved”. Op de valreep van het jaar 2012 nog even een uitstekend album ontdekt!

Maar ook de nieuwste van zo’n bijna onontdekte/genegeerde progrock band als The Pineapple Thief met “All The Wars”, fleurt de dag op.ThePineappleThief_AllTheWars

Hoe ga ik elk jaar weer te werk? Eerst een schifting maken welke albums in de lijst een plaatsje verdienen. Daarna nog eens mijn eigen ‘tips van de week’ nalopen of ik niets over het hoofd heb gezien. En dan begint het lastigste werk: op een rijtje zetten van al die plaatjes en welke uiteindelijk toch afvallen omdat de lijst anders te lang wordt.

Tips voor de lijst zijn natuurlijk welkom! Maar niet te voorspelbaar graag, want sommige platen kan en zal ik natuurlijk niet vergeten……..

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

