(geslaagd in Brabant) Ad van Meurs “En Soms”


Verrassend is het enige woord dat in mij opkomt als ik het album “En Soms” van Ad van AdvanMeurs_EnSomsMeurs aka The Watchman voor het eerst tot me genomen heb.
Zeker na het geslaagde optreden van Ad van Meurs in zijn eigen club Meneer Frits op 17 december j.l. waarbij ook Sophie Cavez & Baltazar Montanaro meespeelden en uiteraard Ankie Keultjes niet achter de knoppen zat, maar samen met van Meurs het podium deelde met haar zang, heb ik steeds vaker het album “En Soms” in de cd-speler gestopt.
Ik heb me zelfs erop betrapt dat ik ’s morgens onder de douche zonder dat ik er erg in had ‘Ga niet te ver in zee’ stond te zingen.
Van Meurs heeft een geslaagd Nederlandstalig (of eigenlijk Brabants) Americana album gemaakt. Tijdens de komende weken trekt hij met zijn band dan ook het land door onder de titel ‘Easy Riders van de peel’, het openingsnummer van het album. Natuurlijk met een vette knipoog naar de jaren zestig film en de nozems op brommers. Tijden waarin Zundapp en Puch vreselijke hippe brommers waren en jaren die gelden als de jaren van vrijheid en onbezonnenheid.
Van Meurs’ goede smaak is bij veel muziekliefhebbers bekend. Dat hij zelf ook niet onverdienstelijk muziek maakt in allerlei verschillende bands is voor velen ook niet onbekend. Met dit Brabantse album beweegt hij zich andermaal op nieuw terrein. Een terrein dat hij ook blijkt te beheersen. Niet alleen zijn de melodielijnen lekker, de teksten van sommige van de liedjes gaan met gemak in je geheugen zitten! En dat laatste kan ik inmiddels weten 🙂


Luister naar ‘Easy Riders van de peel’ en ‘Ga niet te ver in zee’, de eerste twee liedjes van “En Soms” en je bent overtuigd dat de rest van het elftal het zeker zo goed zal doen.
Meer foto’s staan hier.

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

